torstai 16. helmikuuta 2012

Muodin markkinointia - Horror loves shoes

Muodin markkinointi on lähellä sydäntäni. Brändin vahvistaminen ja mielikuvamarkkinointi ovat asioita joilla minut saa aina keskustelukumppaniksi.

Esteetikkona on helppo rakastaa kauniita yksityiskohtia, mielenkiintoisia kasvoja sekä mystiikkaa tai asennetta sisältäviä mainoskuvia. Näitä asioita juuri huippumuodin mainonta useimmiten pitääkin sisällään (ah, Vogue), mutta samoja ominaisuuksia voi löytää myös esimerkiksi punaiselta matolta otetuista kuvista. Markkinointia, erittäin tehokasta, sekin.



Erityisesti mieltäni kuitenkin lämmittää jos muodin markkinointi on toteutettu kekseliäästi, se antaa miettimisen aihetta tai siinä on jokin hyvä tarina taustalla. Kun siinä toteutuvat nämä kaikki, ja vieläpä visuaalisesti miellyttävästi, olen myyty!

Bianco Footwear on yhdistänyt ne legendaarisimmat kauhuelokuvat kenkiin. Mahtavaa? Kyllä!  Kuinka Htichcockin legendaarinen Linnut muuntuvat kenkämainokseksi? Entä Psycho? Video antaa hieman esimakua, lisää  löytyy Biancon nettisivuilta.

--

Fashion marketing is not all about stunning pictures even though they are one way to sterghten the brand image. When it comes to fashion marketing, I am interested not only those beautyful pictures, but also the story and inventiveness behind marketing.

Bianco Footwear shows us fun and topical example of innovative marketing. Can you find similaritys to legendary Hitchcock´s The Birds or some other familiar movies on catalogue?

2 kommenttia:

  1. Se Hitchcockin linnuista inspiraation saanut juliste oli ihan mieletön! Haluun sellasen omalle seinälle :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tiedän! Sitähän vois melkein kuvata itekki sellasen.. ;)

      Poista

Kiitos kommentistasi!